Tuesday, November 1, 2011

SAMA

Assalamualaikum... sekian lamanya bersendiri. mencari waktu utk diri sendiri. finally sesuatu itu telah kudapati. Alhamdullilah. Dengan izin Allah. Semuanya berjalan lancar.

Eh.. ape yg SAMA? Samar ke? SAMA is stand for my SalmaN...... My firm's name lah. Kenapa dgn SAMA? oh ekceli entry kali ini nk story pasal SAMA's Family day at Al-sakinah Eco Resort, Janda Baik, Pahang.

After 4 yrs wif SAMA, finally we have our first family days. Hehehe. Lama jugak tu. We are not having yearly family days. Sila rujuk bos saya kenapa. Sejujurnya semasa mula dapat tahu yang kami akan ke Janda Baik. Owh.. hati aku x keruan rasanya. Aku x suka masuk hutan. Last masuk hutan masa kt 3rd year kt Uia di Janda Baik jugak. Lagikan sekarang mahu membawa si kecit firas ihtisam. Aduhai... 

Perjalanan dari Muadzam ke Janda Baik lebih kurang 4 jam. Sampai dalam pukul 6 petang. Tetapi yg x bestnye adalah. Signboard langsung tiada dari simpang luar. Sungguh x best. Sepanjang perjalanan naik ke janda baik tu, cuma ada satu je signboard. Aku bajet da sesat da. Finally sampai juga dalam kehujanan. Meredah hutan sikit, kg sikit, kami sampai ke Al-sakinah Eco Resort.

Pemandangan Resort ini sungguh cantik. Hijau di sana. Hijau  di sini. Bunga di sana-sini. Tepi longkang pun ada bunga okeh. Cantik. Indah bumi ciptaan Allah.
Bilik bilik dengan laman yg indah. SubhanAllah


Santai-santai saja di sini. Makan, mandi air sungai, Wifi (ada wifi okeh!). Cuma hari kedua ada treasure hunt. Aku sekadar menyibuk dgn mendokong firas ihtisam kesana-kemari. Memeriahkan saja. Mr adib layan carton dlm bilik. Kali ini firas ihtisam masih demam. Cuma kurang sikit. Batuk masih ada. Jadi dia x berapa ada mood. Pagi hari ketiga bawak dia round2 sikit.
 berjalan-jalan riang
tapi firas ihtisam asik batuk
firas ihtisam pelik tgk ikan. ikan ni bos n the gang pancing. sian ikan ni.
 dia sangat takut dan kami terus takutkannye
 setelah penat.. firas rilex dpn sungai sambil dgr lagu chenta
hahah... firas ihtisam x suka air sejuk
 tapi kami paksa jugak.

 Wah meriah belog ini dgn gmbr firas. keh keh keh. Aku xda gmbar. sebab aku je yg amik gmbr. tade org nk amik gmbr aku. (<.>). 


Gambar dibawah adalah staff SAMA. Dari barisan dibawah yg aku kenal Amir (Jerantut), Mardiyana (LA Bentong), Aku dengan gaya tersendiri, Abg Wan (PJ), 2 org clerk (PJ) Bos, K.Shera (LA PJ), K.faezah (LA PJ), Ayu (LA PJ) 3 org clerk (PJ), Farhana (LA PJ), K.Aini (LA Jerantut). Aku rasa seme org x mandi pagi lagi time amik gmbar ni. hahahha
 


Lawyers and their assistant. Bos saya mmg pemalu nk amik gambar. hahaha.

Firm ni mmg seme loyer perempuan. Cuma bos je lelaki. Harap tahun depan ada family day lagi. dan harap bukan di hutan. hahahaha

To firas ihtisam: mama x siap lagi carik baju tebal utk kamu ni...

No comments:

Post a Comment